torsdag 29 mars 2012

Försmak av påsken!

Hej!

Den här gången blir det ispiration i påskfärger!
Gult har alltid varit min "svåra färg", men efter att ha gjort flera kort i just gult har jag ändrat uppfattning! Jag gillar nog gult!

Mitt första projekt är en liten fågelholk som man kan lägga lite godis i och ge bort till någon man tycker om i påsk om man har tröttnat på de klassiska påskäggen!
(Om det finns ett intresse för mallen så lämna en kommentar, så fixar jag en beskrivning.)

Stommen är gjord av detta gröna papper med vita prickar på. Taket har jag gjort av gul cardstock. Hålet har jag gjort med hjälp av denna die och på insidan har jag fäst en bit av ett gelatinblad. Ovanför satte jag en hjärtbrad som jag satte en rub-on på. Jag har också satt på några fler rub-ons, lite bling och en embossad fjäril.
Längst ner på taket har jag tryckt en bård-die och satt pappret i två lager. Uppe på toppen har jag gjort två hål och satt fast en tag med hjälp av en bandbit.

Här kommer projekt nr 2!

Detta kort är gjort av samma härliga papper som fågelholken! Uppe i högra hörnet sitter dessa fina brads, bakom motivet har jag satt ett tårtpapper med ett organzaband knutet runt om kortbasen.
Jag har använt mina favoritblommor! Platta petals stora och små och några söta körsbärsblommor tillsammans med dessa och dessa blad. Jag har också använt en knapp, halvpärlor, snöre, embossade fjärilar, stämplar och så har jag ritat sicksack-söm med en svart penna runt om mönsterpappret.
På tårtan har jag lagt ett lager 3D-lack och bakom har jag satt denna favorit-die3D-kuddar!
Sist, men inte minst har jag satt tre blompistiller i en av blommorna och jag passar på att tipsa om att ni inte får klippa av "stjälkarna" på pistillerna utan snurra dom runt t.ex en grillpinne och dra isär dom lite så att det blir fina spiraler som sticker ut bakom blomman! Det funkar ju även på blommor och blad som har stjälkar!

Nej, nu är det dags att krypa till kojs! Vi hörs igen!
Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar