torsdag 1 mars 2012

Laddad!

Hej på er!

Den här gången tjuvstartar jag lite...... jag ska ju egentligen inte blogga förrän imorgon....

Denna helgen blir full av scrapbooking för min del! Wihiiiii!
I morgon blir jag upphämtad av mina söta scrapvänner efter jobbet och vi åker ner till familjens sommarstuga i Varbergstrakten. I morgon kväll laddar vi och på lördag åker vi på Scrapbookeriets maraton! Ni kommer väl?
På söndag fortsätter vi skapandet i sommarstugan när vi ändå har ångan uppe!

Här kommer denna veckans inspiration!
Det blev ett väldigt murrigt kort (igen), men jag lovar lite mer färg i nästa inlägg!
Kortstommen är ett svart papper och på det har jag satt detta mönsterpappret som jag har satt fast med brads som ser ut som skruvar. Jag har skrivit kram med några gamla avdammade stämplar som jag hade här hemma och på dom (även stämpeln på tagen) har jag lagt ett lager crackle paint. Jag har sprayat hela kortet med hemmagjord mist och så har jag målat på kopparfärgad färg lite här och var. Kanterna är som vanligt rivna med edge scraper.


Jag har tagit en stor tag som jag knycklade ihop och sedan färgade in med distressdyna. Efter det gjorde jag några prickar med distress stains. På stämpeln står det "njut av livet" och den har jag satt fast med 3d-kuddar. Längst upp har jag fäst en kopparstjärna (som jag fyndade när det var julrea i blomsteraffären) med hjälp av lite svart spets tillsammans med svart hampasnöre. En embossad  kopparfärgad fjäril har kommit med på ett hörn och även lite bling.

 Längst ner i hörnet har jag satt fast blommor, blad och några brads!

Det var allt för denna gången!
Nu är det dags att gå upp och packa ihop alla scrapsaker inför helgen. Ser ni någon med väldigt mycket packning på lördag så är det antagligen jag.......... Jag har så svårt att välja ut vad jag ska ta med mig........

Kram Mimi

1 kommentar:

  1. Vilket fint kort du har gjort och vad roligt vi hade igår!
    Kram

    SvaraRadera