fredag 13 april 2012

Min första LO...

.....här på bloggen!

När jag började scrappa var det kort jag gjorde och det är fortfarande det jag helst gör om jag får välja, det är nog för att det är mindre yta att skapa på och då går det oftast lite snabbare.....

Jag försöker att bli bättre på att göra LO´er till barnens album. Jag har som nyårslöfte att göra minst 1 LO/månad, vi får väl se om jag kommer i mål......

Dagens alster är en LO till sonens album!
Jag har använt det här fina pappret från Best Creation som finns i butiken! Ni glömmer väl inte att kolla baksidan på pappret? Detta pappret är underbart fint även på andra sidan (som egentligen är framsidan tror jag...) Jag har satt fast fotografierna på ett vitt cardstock. som jag har fäst med washitejp  och i högra hörnet sitter ett tårtpapper. Texten har jag skrivit med dymo och med klistermärken som jag hade hemma och sedan fäst dom på en vimpel- die från Tim Holtz. Jag har också använt zigzack-band och lite bling.

Nere till vänster har jag satt fast ett sandslott i trä, som jag har målat med distress stans "picket fence" för att få den lite ljusare.


I hörnen har jag satt lite bandade blommor från You Do blandat med blommor från mina gömmor och några "hemma-virkade". Jag har fäst blommorna med lite olika brads och så har jag låtit två vita hjärtepins sticka fram. Bakom blommorna har jag fäst diverse blad utskurna ur två olika Tim Holtz-dies och så har jag klippt ur några blad från det här gröna bandet!

Då hoppas jag som vanligt att ni får en härlig helg!
Här hemma verkar det som om det kan bli en och annan solglimt, så jag ska nog försöka skaffa mig några nya fräknar!

Mimi

1 kommentar:

  1. ÅÅH vilken härlig LO, superfina färger och såå snyggt dekorerad, I LOVE IT :)

    SvaraRadera