fredag 25 maj 2012

Första locken!

Hej alla glada!

Hoppas att ni har en härlig fredagskväll. Jag sitter ute på altanen och bloggar, snart är det dags för en fredagsdrink! Underbart!

Ï dag bjuder jag på en LO på lillasyster och när vi klippte av hennes första lock! ( kanske inte så lockig.... vi har väldigt rakt hår i vår familj....)
Jag behöver verkligen sätta fart på LO-tillverkningen! Dottern har redan hunnit bli 4,5 år..........


Som bas har jag använt ett vitt cardstock. Jag har använt två olika mönsterpapper, ett som jag hade hemma och detta fina från Kaiser Craft! Ett rosa cardstock fick jag också med. Bakom korten har jag satt en bit vitt zigzag-band, som jag har fäst med häftapparat. På högersidan har jag hängt det här fina hjärtat i en silvertråd. I en liten förvaringspåse lade jag i den lilla locken!


Jag har gjort små vimplar och fäst tre och tre uppe och nere och satt ett halvt tårtpapper bakom. Runt kanten har jag sytt med zigzag-söm och så har jag satt lite rosa bling lite överallt. Några fjärilar embossade med silverfärgat embossingpulver fick också plats......


Den här gardenian satte jag uppe i hörnet med två pins och dessa bladen bakom. En tårtservett och några blad från en Tim Holtz-die finns också där.


Jag sydde rakt över thickers-bokstäverna med symaskinen, men jag får nog öva lite....... ska nog ha längre stygn nästa gång!
Till sist drog jag med rosa stämpeldyna lite överallt.

Tanken jag hade innan jag startade var att jag skulle prova att sy över thickers-bokstäver och nu är det väl bara att fortsätta när symaskinen är framme! Det blir så fint med maskinsöm!

Först ska jag bara njuta av sommarvärmen! Nu är det dags för fredagsdrinken! Skål!


Kram Mimi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar