fredag 11 maj 2012

Fun!

Hej!

Vilket väder vi har! Det var värst vad det regnar.....framifrån!!!!! Ja man hade ju annars trott att det skulle komma uppifrån, men inte här på västkusten.......
Jag var så blöt att jag hade kunnat vrida ur mina byxor efter att bara ha gått några meter från jobbet igår! Suck!
Ja, det var ju inte riktigt lägligt att gå ut och fota dagens inspirationskort igår, så fotot är kanske inte det bästa....

Här kommer det i alla fall......
Motivet har jag stämplat två gånger, en gång på ett vitt papper som jag har färglagt och en gång på ett mönstrat papper för att sedan klippa ut klänningen och klistra fast på det målade motivet. Ramen bakom påminner om denna die från Nellie Snellen och bakom den sitter ett stort tunt löv som jag hittade här hemma.
 Kortstommen har jag gjort av cremefärgad cardstock och på den har jag använt ett mönsterpapper från Webster´s page som jag har rivit kanterna på och sedan sytt raksöm. Bakom sitter en lapp där det står "with all my love" på.
Jag har häftat fast en bit spets tillsammans med ett band med gröna blad. Jag har också använt blommor, blad, bling, brads (som dessa fast gröna), swirlar från en Tim Holtz-die och även biljetter. Ett litet cremefärgat hjärta fick också plats nere i hörnet.

Till sist målade jag lite överallt med pearlfärgad akrylfärg så att det skimmrar lite fint (Det syns tyvärr väldigt dåligt på fotot.)

Här kommer nästa kort....

Detta kortet är lite mindre och det finns i Scrapbookeriets fysiska butik.
Jag har använt samma mönsterpapper som på förra kortet, fast jag har använt gult cardstock bakom. På mönsterpappret har jag duttat på vit akrylfärg genom en bit punchinella med hjärtform, efter inspiration från Anette.
Jag har också använt: Stor blomma, små blommor, brads, blad, halvpärlor, litet hjärta och nät (som finns i fysiska butiken).

Texten har jag stämplat på ett papper som jag har fäst fast i en båge med hjälp av dessa söta små säkerhetsnålarna för att få en 3D-effekt.

Det var allt för denna gången!
Nästa gång tänkte jag nog bjuda på en LO.....
Hoppas att ni får en härlig helg!

Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar