söndag 10 juni 2012

Sjung om studentens lyckliga dar....

Nej, jag har inte glömt bort er!
Jag bloggar några dagar senare denna gången eftersom jag precis varit på minisemester i Vimmerby och Astrid Lindgrens värld!

Jag fortsätter väl på student-temat då......
Visst är det härligt i studenttider? Jag får en glad känsla i hela kroppen och minns tillbaka till min egen studentdag när jag ser de nybakade studenterna sjunga och jubla! Det känns som igår.......


Jag har använt vit cardstock som kortbas och på det har jag ramat in ett härligt studentpapper från Reprint med svart cardstock. Jag har fäst en vit liten öljett i varje hörn och i de översta två har jag fäst fast en bit snöre med vimplar på som jag gjort av washitejp. Jag har skrivit "Stina" med hjälp av en die från Tim Holtz. Längst ner i mitten har jag tryckt studentdatumet med min dymo och bredvid den sitter en hjärt-brad.


Jag har stämplat två champagneglas som jag klippt ut och fäst fast med 3D-kuddar och lagt på ett lager stickles.


Nere i vänstra hörnet har jag satt blå blommor, gul blomma, blad, en liten glaspärla (finns i butiken), studentmössa, brads, gula pearls, "pärlband" (finns i butiken) och utskurna swirlar och blompistiller.

Idag har jag varit och köpt några övningskörningsskyltar, så när resten av familjen bänkar sig framför fotbolls EM ikväll, så ska jag knåpa ihop en ny förvaring till mina "bård-dies"!

Glöm inte att kika in i butiken! Det har kommit in jättefina mönsterpapper och collagestämplar! Jag ska nog åka dit och ladda upp lite inför semestern.......


Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar